اتحادیه سراسری معلمان و کارکنان مدارس آزاد

در باره ما
 

افسانه اقبال نیا رئیس اتحادیه معلمان و کارکنان مدارس آزاد با مدرک دکتری علوم سیاسی فعال در عرصه آموزش و مدیریت است یکی از مسئولیتهای وی مدیریت آموزشگاه شهداء کارگر است این اتحادیه با اهداف خاص بنیان گردیده و اعضا این اتحادیه معلمان مدارس غیر انتفاعی در سراسر کشور و مدارس آزاد ایرانی در سایر کشورها هستند.

 

لينك روزانه
 
وب لاگ اجتماعی سیاسی
وب لاگ اجتماعی سیاسی
سایت تحلیلی خبری
ارسال دستگاه از چین به ایران
حمل از دبی
قلاده اتوماتیک ضد پارس
الوقلیون
براي تبادل لينک ابتدا لينک مارو بانام:  آموزش قوانين خط تحريري ويژه ي معلمين پايه ي اول و دوم ابتدايي   در وبلاگ ياسايتتان قراردهيد
 
كد هاي جاوا
 


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 12
بازدید کل : 1132
تعداد مطالب : 47
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

 


آموزش قوانين خط تحريري ويژه ي معلمين پايه ي اول و دوم ابتدايي

دوجلسه كلاس آموزش قوانين خط تحريري ويژه ي معلمين پايه ي اول و دوم ابتدايي روز شنبه ٩٦/٥/٢٨ ساعت ١٦ تا ١٩ در دفتر اتحاديه برگزار ميگرددلطفا كساني كه تمايل به شركت در اين كلاس را دارند اعلام نمايند.


|

نوشته شده در دو شنبه 16 مرداد 1396برچسب:,

توسط نازیلا حمزه ای و برخی از اعضاء اتحادیه | لينك ثابت |


کلاسهای آموزشی مخصوص افراد اتحادیه

باعرض سلام خدمت همكاران محترم
بدينوسيله به اطلاع ميرساند اتحاديه ي معلمين و كاركنان مدارس آزادجهت رفاه حال اعضاء محترم و خانواده هايشان اقدام به برگزاري كلاسهاي ذيل نموده است. لازم به ذكر است كه كليه ي كلاسهاي فوق براي اعضاء اتحاديه و خانواده هايشان به صورت صددرصد رايگان خواهد بود.
كامپيوتر
نقاشي
خوشنويسي
بافندگي
خياطي
گلدوزي
چرم دوزي
ساخت زيورآلات
آرايش و پيرايش


|

نوشته شده در دو شنبه 16 مرداد 1396برچسب:,

توسط نازیلا حمزه ای و برخی از اعضاء اتحادیه | لينك ثابت |


شست اتحادیه معلمین وکارکنان مدارس آزاددر آموزشگاه شهدای کارگر خانه کارگر برگزار شد

شست اتحادیه معلمین وکارکنان مدارس آزاددر آموزشگاه شهدای کارگر خانه کارگر با حضور جناب آقای محجوب برگزار شد.

 

 


|

نوشته شده در دو شنبه 16 مرداد 1396برچسب:,

توسط نازیلا حمزه ای و برخی از اعضاء اتحادیه | لينك ثابت |


انا لله و انا الیه راجعون

بسم الله الرحمن الرحیم 

بدینوسیله در گذشت ناگهانی دوست و همکار عزیزمان سرکار خانم فاطمه (مژگان)  اربابی فتاح را به خانواده و همکاران آن مرحومه تسلیت میگوییم. 


|

نوشته شده در چهار شنبه 8 مهر 1394برچسب:,

توسط نازیلا حمزه ای و برخی از اعضاء اتحادیه | لينك ثابت |


تسلیت به حجاج گرامی
یاررب المشعر والحرام 
عید قربان امسال قربانگاه میهمانان بیت الله الحرام گردید وبی کفایتی مسئولین سعودی بسیاری از عزیزان ما را ازما گرفت وخانواده های زیادی را داغدار نمود از خداوند مهربان برای ان عزیزان علو درجات ووبرای بازماندگان صبر جمیل مسئلت می نمایم 
افسانه اقبال نیا

|

نوشته شده در چهار شنبه 8 مهر 1394برچسب:,

توسط نازیلا حمزه ای و برخی از اعضاء اتحادیه | لينك ثابت |


سومین نشست معلمین و کار کنان مدارس آزاد

سومین نشست معلمین و کار کنان مدارس آزاد در تاریخ 94/5/15 از ساعت 17الی19با حضور نماینده محترم مجلس شورای اسلامی و دبیر کل خانه کارگر جناب آقای علیرضا محجوب و سرکار خانم افسانه اقبال نیا ریاست محترم اتحادیه معلمین و کارکنان مدارس آزاد برگزار می گردد. 

 

حضور شما سبب دلگرمی ما میباشد . 

 

 

مکان : قیطریه - رو به روی پارک قیطریه - کوچه شب تاب - خ خراسانی - پلاک 24 مجتمع مصباح 


|

نوشته شده در چهار شنبه 14 مرداد 1394برچسب:,

توسط نازیلا حمزه ای و برخی از اعضاء اتحادیه | لينك ثابت |


اعیاد شعبانیه

حلول ماه مبارک شعبان و میلاد سرور آزادگان امام حسین علیه السلام ، ولادت امام زین العابدین علیه السلام و حضرت اباالفضل  العباس علیه السلام علمدار کربلا  بر شیعیان  عالم مبارک باد.

 


|

نوشته شده در یک شنبه 3 خرداد 1394برچسب:,

توسط نازیلا حمزه ای و برخی از اعضاء اتحادیه | لينك ثابت |


روز معلم گرامی باد

اوراق زرین تاریخ تربیت سیمای درخشان مربیان نام آوری چون ابراهیم ، موسی ، عیسی

و محمد (ص) ، علی (ع) و فاطمه (س) و زینب (س) را بر خود نقش ابدی زده است آنان که

با پیکار مقدس خویش حماسه های شکوهمند و جاوید در سازندگی انسان متعهد به

وجود آوردند و با تزکیه و تعلم کاخ بلند پایه ی علم و فضیلت را بنا نهاده و پرچم توحید را

برافراشتند و امروز شما عزیز گرامی ادامه ی این نهضت عظیم را بر عهده گرفته ای ضمن

بزرگداشت خاطره استاد مطهری و گرامیداشت روز معلم

برایتان در این راه آرزوی موفقیت می نمایم.

 


|

نوشته شده در پنج شنبه 10 ارديبهشت 1394برچسب:,

توسط نازیلا حمزه ای و برخی از اعضاء اتحادیه | لينك ثابت |


هفته کارگر گرامی باد

 

هفته و روز کار و کارگر ایامی است برای ارج نهادن و تجلیل از خدمات ارزنده کارگران شریفی که در راستای آبادانی میهن اسلامی و توسعه و پیشرفت کشور عزیز ایران از هیچ تلاشی فروگزاری نمی کنند و خود نشان دهنده اهمیت کار و تلاش سازنده و جایگاه رفیع و تاثیر گذار این قشر خدوم می باشد.
فرهنگ کار، عالی ترین تصویر سازندگی و تحول است که حضرت محمد (ص) پیامبر مهر گستر اسلام در روند زندگی انسان ها، بر دستان توانمند کارگر بوسه زده و با این عمل به احسن وجه، منزلتی عظیم به این قشر بخشیده است.
نکوداشت روز جهانی کار و کارگر به پاس خدمات صادقانه و بی دریغ کارگران شریف، مؤمن و صبور ایران اسلامی، فرصتی مغتنم و بی نظیر است تا به تأسی از آن پیامبر رحمت، زحمات بی بدیل آنان را ارج نهیم.
امروز جوانان این مرز و بوم در عرصه های مختلف کار و سازندگی، افتخارات عظیم و ارزشمندی را خلق کرده اند که بی شک بخش وسیعی از آن، مرهون کوشش و تلاش، مقاومت و پایداری، قناعت و هوشمندی کارگران متعهدی است که با تلاش بی وقفه و شبانه روزی، مسیر تعالی هر چه بیشتر میهن عزیز اسلامی را هموار می نمایند.
این روز را به تمام کارگران خدوم و زحمت کش تبریک گفته و موفقیت و سلامتی همه این عزیزان را از درگاه خداوند متعال مسئلت می نمایم.


|

نوشته شده در یک شنبه 6 ارديبهشت 1394برچسب:,

توسط نازیلا حمزه ای و برخی از اعضاء اتحادیه | لينك ثابت |



|

نوشته شده در پنج شنبه 3 ارديبهشت 1394برچسب:,

توسط نازیلا حمزه ای و برخی از اعضاء اتحادیه | لينك ثابت |


آیت الله هاشمی رفسنجانی: بیت امام راحل، فرزندان و آثار ایشان می توانند همچنان محور امید مردم باشند

 

 


آیت الله هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنان خود به مقام زن اشاره کرد و گفت: در انحرافی که در اسلام ایجاد شد متاسفانه تاکنون نتوانسته ایم زن را در مقام واقعی خودش قرار دهیم. وظیفه مهم ما این است که نصف جامعه را که باید گفت هنوز مظلوم هستند به مقام خودشان برسانیم. حضرت زهرا (س) الگوی واقعی زنان و مردان ما هستند. 
 
عضو مجلس خبرگان رهبری به تقارن میلام امام خمینی(س) و حضرت زهرا اشاره کرد و گفت: این نقطه درخشان تاریخ هدیه ای را به ایران داد که این همه آثار عظیم خلق کرد و ظهور این شخصیت ممتاز در قرن ما اتفاق بزرگی بود، یک تحول عمیقی که در زمان مناسب امام راحل و کسانی که به ایشان یاری می کردند، توانستند در تاریخ اسلام و مکتب اهل بیت (ع) که همان اسلام ناب است، ایجاد کنند. 
 
آیت الله هاشمی رفسنجانی به شهادت پدر امام خمینی(س) و سختی هایی که امام راحل در زمان مشروطه از نزدیک دیده بود، اشاره کرد و اظهارداشت: اشکال بزرگی که انقلاب مشروطه با آن مواجه بود این است که آن انقلاب به عامه مردم متکی نبود انقلابی که ریشه در توده مردم نداشته باشد، بی معنا است آن موقع این موضوع اثبات شد و خیلی زود آن انقلاب به دیکتاتوری بی سابقه ای تبدیل شد که تا آن زمان شاهد آن نبودیم و بهانه این دیکتاتوری امنیت بود. رضاخان به محض تسلط همه چیز را به هم ریخت، مراکز دینی مکتب تشیع را نابود کرد و کسانی که به اصطلاح متجدد بودند حمله شدیدی را به روحانیت شروع کردند. 
 
رییس مجمع تشخیص مصلحت به نقش همسر امام (س) در دوران مبارزات نیز اشاره کرد و گفت: همسر امام (ره) نازپرورده بود و در آن زمان که بسیاری سواد خواندن و نوشتن نداشتند ایشان در حال آموختن زبان فرانسه بود و با کالسکه جابه جا می شد اما هنگامی که با طلبه ای که از قم به خواستگاریش آمده بود ازدواج کرد و سختی های بسیاری را در قم تحمل کرد اما با نشاط فراوان در کنار امام (س) زندگی کردند. 
 
آیت الله هاشمی رفسنجانی با یادآوری دوران پس از ارتحال آیت الله حائری موسس حوزه علمیه قم و تلاش هایی که حضرت امام (س) برای حضور آیت الله بروجردی در قم داشتند، اظهارداشت: متاسفانه مثل همیشه افرادی اطراف آیت الله بروجردی رشد کردند که افکار امام (س) را برنمی تابیدند و این گونه شد که امام راحل نیز که خود آن تشکیلات را ایجاد کرده بود و توسعه حوزه علمیه قم مرهون تلاش ایشان بود، کم کم امام (س) را برنتابید و کسانی در امور مختلف دخالت کردند و تا جایی پیش رفتند که به بهانه این که امام (س) فلسفه درس می دهد کوزه ای که فرزند مرحومش آیت الله حاج مصطفی خمینی از آن آب نوشیده بودند را حکم نجاست دادند. 
 
وی ادامه داد: با همه اینها امام (س) تحمل کرد و همین تحمل ها و استقامت ها باعث رسیدن امام (س) به عرفان بود چرا که بسیار سخت است انسان ببیند چیزی را که خود ساخته است عده ای تازه به دوران رسیده آن را تصرف کنند و نگذارند به مسیر والای خود نایل شود. 
 
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که در مدت تلمذ از محضر امام خمینی(س) به اقتضای شرایط آن زمان سوالاتی را از ایشان می پرسیدم، گفت: آن روزها بحث درباره فداییان اسلام، دگراندیشان روحانیت و مانند آن بود که امام خمینی (س) می فرمودند دو عیب بزرگ داریم تا حل نشود بقیه مسایل حل نمی شود. اول این که استبداد باید از این کشور برود. 
 
آیت الله هاشمی رفسنجانی ادامه داد: استبداد نمی گذارد استعدادهای ملت رشد یابد و به ثمردهی برسد. ترس هم عامل بدبختی مردم جامعه است ملتی که بترسد و برای پیشرفت زندگی خود تملق بگوید هیچ وقت نمی تواند به جایی برسد. مساله دوم استعمار است و نمی گذارد ملت آزاد باشد. استعمار ملت ها را دچار استبداد می کند و امام راحل همواره می فرمودند که استعمار و استبداد دو لبه قیچی هستند که حقوق، حیات و توسعه ملت را قیچی می کنند. 


 


عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: امام خمینی(س) این سخنان را در شرایطی مطرح می کرد که کسی جرات بیان آن را نداشت و تعبیراتی که امام(س) درباره شاه داشت همچون بمب هسته ای بود آنگاه که خطاب به شاه فرمودند: کاری نکن که این ملت تو را از کشور بیرون کنند. 
 
آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان این که امام(س) بر آگاهی مردم تاکید داشت، افزود: امام (س) 400 یا 500 شاگرد در قم تربیت کرد که حتی در دوره تبعید ایشان کار خود را درباره آگاهی مردم انجام دادند و مردم را با دانش، اطلاع و آگاهی وارد مبارزه کردند. 
 
وی، سه کار اساسی و عوامل مهم نهضت امام (س) را شکستن استبداد، بیرون راندن استعمار و به صحنه کشاندن مردم عنوان کرد و اظهارداشت: فکر می کنم جامعه ای که این سه عامل را داشته باشد هرگز شکست نمی خورد، مقهور نمی شود و توسعه خود را روز افزون می کند. البته همواره عوامل داخلی و خارجی وجود دارند که به این مسایل توجه نمی کنند و همه مصیبت این می شود که که چرا چند نفر خانم پوشش خود را رعایت نمی کنند. 
 
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: البته رعایت فروع دین لازم است و هیچ فقیهی منکر آن نیست اما بقیه مسایل همچون ظلم ها، سرکوب ها، زندانی های بی جا و تضییع حقوق مردم چه می شود؟ رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات به صراحت گفته اند که رای مردم حق الناس است، این حرف رهبری سیاسی نیست یک حرف اجتهادی است، چه طور به خودمان حق می دهیم نگذاریم آن کسی که مردم می خواهند وارد می شوند و آن کسی که مردم نمی خواهند را مسلط را کنیم. 
 
وی تاکید کرد: رعایت نکردن حق الناس ظلم و منکری است که در جامعه می تواند پیدا شود، این حقوق در قانون اساسی ما هم آمده است و من فکر می کنم که حق الناس های موجود در قانون اساسی کافی است. من معتقدم که به فروع باید پایبند شویم اما به بهانه برخی فروع، اصول را بی اهمیت نکنیم. 
 
وی از دیگر ویژگی های امام راحل را توجه به پس از فوت دانست و گفت: امام (س) با شیوه هایی که شاید کسی متوجه نمی شد برای پس از فوت خود اندیشید. ایجاد مجمع تشخیص مصلحت نظام برای برون رفت از اختلافات مجلس و شورای نگهبان و پایان دادن به جنگ با جمله نوشیدن جام زهر چرا که می دانست کسی نمی تواند پس از ایشان جنگ را اداره کند نمونه های آن است. 
 
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین درباره خانواده و بیت امام (س) اظهارداشت: این خانواده به گردن انقلاب، اسلام و ایران حق دارند و همسر امام (س) نیز با تحمل آن شرایط سخت حتی پس از رحلت امام (س) اعلام آمادگی کردند تا اگر کمکی می توانند، انجام دهند. 
 
آیت الله هاشمی رفسنجانی دو خاطره از همسر امام (س) نیز بیان کرد که مورد اول مربوط به شب رحلت امام (س) بود. وی گفت: امام (س) در آن شبی که فوت کرده بود خبر آن اعلام نشد، جنگ هنوز تمام نشده بود و ما احساس خطر می کردیم در محوطه جماران سر و صدا بلند شده بود و از داخل منزل صدای گریه بلند بود، دوستان از من خواستند تا به منزل امام راحل مراجعه کنم و از آنها بخواهم تا آرام باشند.
 
وی ادامه داد: من هم شرایط را گفتم و همسر امام خمینی (س) اشاره کردند پس از آن خانه آرام شد. فردای آن روز جلسه خبرگان داشتیم که وسط های جلسه دکتر روحانی که آن زمان معاون من بود گفت که خبرهایی از جبهه رسیده که صدام آماده شده است تا از چند منطقه حمله کند موضوع را به خبرگان اطلاع دادیم و همان روز مساله تمام شد و خوب هم تمام شد. 
 
آیت الله هاشمی رفسنجانی دومین خاطره خود را به حضورش در انتخابات ریاست جمهوری سال 84اختصاص داد و گفت: در آن سال واقعا راضی نبودم که برای ریاست جمهوری حاضر شوم، مقامات مختلفی می آمدند و سخنرانی های متعددی انجام می شد اما من زیر بار نمی رفتم، همسر امام (س) صدایم کرد و گفت امام این انقلاب را به شما سپرده است شما می خواهید آن را به چه کسی بسپارید؟ چه قدر کسانی که می خواهند بیایند را می شناسید من از حرف خانم تکان خوردم و حاضر شدم که در انتخابات شرکت کنم. ایشان اهل تملق، چاپلوس و تظاهر به زهد نبود، صحبت های واقعی را می گفت و شایعات را منکر می شد ایشان یک خانم پارسا، صبور، تحصیلکرده و آشنا به مسایل بود و خدمت بزرگی به انقلاب کرد. 


 

 

منبع : خبرگزاری تابناک 


|

نوشته شده در سه شنبه 25 فروردين 1394برچسب:,

توسط نازیلا حمزه ای و برخی از اعضاء اتحادیه | لينك ثابت |


گزارش همایش
در همایش بانوی انقلاب اسلامی مطرح شد؛

روحانی: بانو ثقفی در کنار امام (ره) با شهامت و ایمان ایستادگی کرد.

رییس جمهور در بدو ورود به محل اجلاس با همراهی حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی، از نمایشگاه عکس و اسناد مربوط به خانم خدیجه ثقفی همسر گرامی امام بازدید کرد.




رئیس جمهور در سخنانی  با تاکید بر نقش زنان در توسعه جامعه اسلامی، گفت: در اسلام زن‌سالاری یا مردسالاری نداریم بلکه بر شایسته سالاری تاکید شده است. خانه امام (ره) خانه ایمان بود اما آزادی هم در آن وجود داشت. 

وی با قرائت آیه شریفه المومنین و المومنات بعضهم اولیاء بعض، اظهارداشت: نکته مهمی در این آیه است که کمتر نسبت به آن فکر شده است، مرد و زن در کنار هم در مسایل اجتماعی هستند و در امر به معروف و نهی از منکر هم این گونه هستند اما متاسفانه در جامعه امروز ما عده ای نهی از منکر را فقط و فقط به برخی از خیابان ها و علیه زنان اختصاص داده اند. 

روحانی با بیان این که امروز بزرگ‌ترین منکر در کشور ما بیکاری است، خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین معروف در جامعه توسعه است، بزرگ‌ترین منکر نیز کم‌آبی و بی‌آبی است و چرا منکر و معروف این قدر پایین آمد و چه کسی این فریضه را به چند فرع اسلامی که البته مورد احترام ما است، تنزل داد. 


وی با بیان این که نیازهای جامعه در امر به معروف و نهی از منکر کجا رفته است، ادامه داد: آن وعده بهشت و مقام عقبة الدار مربوط به زن و مرد در کنار یکدیگر است. ما باید انقلاب اجتماعی امام (ره) را مدنظر قرار دهیم. ما الگوی امام(ره) را در مسایل سیاسی مد نظر قرار می دهیم و باید این الگو از رفتار امام (ره) در منزل هم مدنظر قرار گیرد. در اسلام جنس اول و دوم یا فرادست و فرودست وجود ندارد، ممکن است از نظر روحی و جسمی زن و مرد تفاوت داشته باشند اما از نظر انسانیت، فضایل و رشد زن با مرد تفاوتی ندارد و گاهی زن دارای ویژگی هایی است که در مرد نیست.

وی با بیان این که از نظر عاطفی، زییایی شناسی و ارزشی کجا می توان واژه ای معادل مادر پیدا کرد، گفت: نمی توان مقامی هم سنگ مقام مادر را در جامعه پیدا کرد، این مقام ویژه زنان و بهشت زیرپای مادران است.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین اظهار داشت: این راه را امام (ره) باز کرد، امام (ره) به جامعه گفت زنان می توانند از ایمان و عفت خود حراست کنند و در عین حال در تمام مسایل مهم علمی، سیاسی و اجتماعی حضور داشته باشند. امروز افتخار ما است که نیمی از جامعه دانشگاهی ایران را دختران جوان و زنان تشکیل می دهند.


رییس دولت تدبیر و امید اضافه کرد: مگر مولای ما امیرالمومنین (ع) در طول زندگی که با فاطمه اطهر (س) داشت آن خانه منور و با صفای با نور فاطمی در روحیه امیر المومنین(ع) اثر نداشت و مگر خود نفرمود هر وقت غم و اندوهی داشتم با فاطمه سخن می گفتم و غم و اندوه از دلم برداشته می شد. همسران در زندگی بزرگان، مصلحان و رهبران تاثیر گذار هستند اما معمولا آفتاب وجود رهبران کمتر می گذارد تا این چراغ پرفروغ منزل و خانه تابش خود را به نمایش بگذارد.

وی با یادآوری فراز و فرودهای نهضت انقلاب اسلامی از سال 41 به بعد و نقش همسر امام (ره) در نهضت انقلاب گفت: امام (ره) دنیایی از شجاعت، شهامت و یک شخصیت استثنایی در تاریخ ما بود، ولی هیچگاه هم کلامی نشنیدیم که همسر امام (ره) بانو ثقفی با همه شجاعت، ایستادگی و شهامت در آن شرایط ترسیده باشد یا گلایه کرده باشد. هیچ کجا سراغ نداریم که همسر امام (ره) در زمان دستگیری امام (ره) التماس کرده باشند یا ترس و لرزی از خود نشان داده باشند.

وی با اشاره به ایستادگی، متانت و صبر همسر امام (ره) در این تمام این فراز و نشیب ها، گفت: در تمام این مراحل همسر امام (ره) در کنار امام (ره) با شهامت، وقار، طمأنینه و ایمان ایستادگی کرد. امام(ره) انقلاب خود را از انقلاب سیاسی شروع نکرد بلکه از انقلاب معرفتی شروع کرد.

روحانی ادامه داد: امروز اسلام و ایرانی که به آن افتخار می کنیم بی یاد و نام امام(ره) معنایی نخواهد داشت. او ایران توام با عزت و عظمت را آفرید البته تاریخ ایران همواره دارای عظمت بوده و ملت عظیم و ملت ایران عظیم بوده اند اما در دهه های قبل از انقلاب عده ای نوعی تحقیر را به مردم تحمیل می کرده اند. امام(ره) عزت، سرافرازی و آزادگی را برای این مردم به ارمغان آورد. اسلام واقعی ، اسلام سیاسی و اسلامی که می تواند دنیای امروز را مدیریت کند.



 

 


رییس دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: امروز دولت وظیفه خود می داند برای این که زنان جامعه مسیر پیشرفت و تعالی را راحت تر طی کنند و بتوانند در صحنه های مختلف جامعه حضور یابند و از فرصت های اجتماعی برابر استفاده کنند، اقدامات لازم را انجام دهد. دولت تلاش خواهد کرد تا 50 درصد جامعه ما بیکار و منزوی نمانند و در مقام عمل هم به عنوان جنس دوم باقی نمانند. اگر می گوییم همدلی و همزبانی؛ همدلی باید در تمام جامعه تحقق یابد از این رو باید احترام به زنان در تمام سطوح حفظ شود. اگر بناست همدلی در سطح عالی انجام شود، در داخل خانه ها هم زن ها باید نظر و محور خانواده باشند و باید اجازه داشته باشند در چهارچوب اسلام در جامعه فعالیت کنند. اقتصاد مقاومتی زمانی امکان پذیر است که از تمام نیروی انسانی جامعه به خوبی استفاده کنیم. نیمی از تحصیلکردگان دختران و بانوان هستند. اگر به آنها فرصت ندهیم چگونه اقتصاد مقاومتی محقق می شود؟

وی در پایان سخنان خود از خداوند خواست تا بتوانیم قدردان نعمت انقلاب باشیم و دین خود را نسبت به بیت مکرم امام(ره) ادا کنیم و از دختران، نوادگان به ویژه افتخار جمع فضلا، علما و بزرگان در حوزه علمیه قم، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی استفاده و بهره برداری کنیم تا هم یاد امام(ره) را و هم راه امام خمینی (ره) را برای همیشه زنده نگه داریم. 

 

 

منبع : خبرگزاری تابناک 

 


|

نوشته شده در سه شنبه 25 فروردين 1394برچسب:,

توسط نازیلا حمزه ای و برخی از اعضاء اتحادیه | لينك ثابت |


همایش بزرگداشت بانوی انقلاب اسلامی خانم خدیجه ثقفی همسر گرانقدر امام خمینی (ره)

 در مراسم همایش بزرگداشت بانوی انقلاب اسلامی (خانم خدیجه ثقفی)، آیت الله هاشمی رفسنجانی، دکتر حسن روحانی، حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی، حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری، حجت‌الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات، حسین فریدون دستیار ویژه رئیس‌جمهوری، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد فرهادی وزیر علوم ، آیت‌الله سیدمحمد موسوی بجنوردی شاگرد امام(ره) و حسام‌الدین آشنا، مشاور فرهنگی رئیس‌جمهوری حضور به هم رساندند.

همچنین در این مراسم عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور،‌ حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور ، شهین‌دخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری، حجت‌الاسلام‌ مجید انصاری معاون امور مجلس رئیس‌جمهوری، حمید انصاری قائم مقام موسسه نشر و تنظیم آثار امام خمینی (س)،‌ حجت‌الاسلام‌ یاسر خمینی نوه امام راحل،حجت‌الاسلام محمدعلی ابطحی عضو مجمع روحانیون مبارز، مهندس یاسر هاشمی، زهرا اشراقی نوه امام(ره) و فاطمه طباطبایی همسر مرحوم سیداحمد خمینی شرکت داشتند.

گفتنی است، همایش بانوی بزرگ انقلاب اسلامی به همت دانشگاه آزاد اسلامی، موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) و نهاد ریاست جمهوری و با مشارکت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، بنیاد شهید انقلاب اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت آموزش و پرورش، شهرداری تهران و ستادمرکزی بزرگداشت امام خمینی (ره) برگزار شده است.


|

نوشته شده در سه شنبه 25 فروردين 1394برچسب:,

توسط نازیلا حمزه ای و برخی از اعضاء اتحادیه | لينك ثابت |


مادر! درستایش دنیای پرمهرت ، ترانه ای از اخلاص خواهم سرود وگلدسته ای از مهر بر گردنت خواهم آویخت.

شکوه عشق را در زمزمه های مادرانه ات می یابم وانگیزه خلقت را از قلب پرمهرت می خوانم.

مادر، بوسه بر دستان خسته تو جانم را زنده می کند و دیدار تو عشق را در دلم به ارمغان می آورد.

ایمانم از دعای توست وخدایم را از زبان تو شناخته ام ، عبادت را تو به من آموخته ای ، مادر! ای الهه مهر.

تو گلی خوشبو از بهشت خدایی که گلخانه دلم از عطرتو سرشار است ، از تبار فاطمه ای وگویی وجود تو را با مهر فاطمه سرشته اند پس همیشه دعایم کن چراکه دعایت سرمایه فردای من است.

... مادرم ! به پاس آنچه به من داده ای ، به ستایش محبتهای بی اندازه ات ، و به وسعت همه خوبیهایت دوستت دارم.

میلاد فرخنده و با سعادت اسوه تمام عیار مکارم و قله رفیع فضائل
صدیقه کبری ، حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها)
هفته ی بزرگداشت مقام زن و روز مادر
را به همه مادران تبریک و تهنیت میگوئیم . . .


|

نوشته شده در جمعه 21 فروردين 1394برچسب:,

توسط نازیلا حمزه ای و برخی از اعضاء اتحادیه | لينك ثابت |


توافق هسته ای
فارغ از هـر مرده باد و زنده باد … سر براه مملکت باید نهـاد … خسته نباشى مرد … درود به تو و هـمراهانت … ایران و ایرانى همیشه سر بلند … اقاى ظریف ممنون و خسته نباشید …. باعث افتخارید

..


|

نوشته شده در چهار شنبه 19 فروردين 1394برچسب:,

توسط نازیلا حمزه ای و برخی از اعضاء اتحادیه | لينك ثابت |


دومین همایش تجلیل از زنان موثر بعد از انقلاب

ریحانه انقلاب برای پاسداشت ارزش های انقلاب با مشارکت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و سازمان زنان حزب اسلامی کار برگزار شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانیخانم افسانه اقبال نیا ریس سازمان زنان حزب اسلامی کاردرهمایش ریحانه انقلاب متن گزارش کوتاهی در باره همایش  ریحانه انقلاب ودومین  سال  برگزاری این نکوداشت ابراز نمود همچنین نقش زنان در انقلاب را تاثیر گذار وجدی توصیف نمود همچنین ضمن تشکر قدردانی از زنان مبارز انقلابی آنان را تکریم نمود .

 

همچنین 

معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری؛ مولاوردی در این همایش افزود: با بیان اینکه انقلاب اسلامی به اذعان تحلیل‌گران منحصرترین انقلاب در زمانه خود بود اظهار داشت: انقلاب اسلامی با بر هم زدن محاسبات و معادلات سیاسی آن زمان نقطه عطفی در تاریخ سیاسی ایران و جهان به شمار می‌رود و اگر نقش‌آفرینی زنان نبود قطعا بنابر نظر رهبری اجتماعات عظیم شکل نمی‌گرفت.

 

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی انقلابی فرهنگی و پیروزی گل بر گلوله و خون بر شمشیر بود؛ نقش امام راحل(ره) در به میدان آوردن زنان و هویت‌بخشی به زن مسلمان و ارائه الگویی به دور از افراط و تفریط و تحجر و ابتذال انکارناپذیر است.

 

معاون رئیس جمهور در امور زنان با اشاره به فرمایشات امام خمینی(ره) درباره زنان گفت: امام خمینی(ره) می‌فرمود اسلام زن را مانند مرد در همه شئون دخالت می‌دهد و امام از حضور و

 

مشارکت زنان در مجلس خبرگان قانون اساسی علی‌رغم مخالفت برخی بزرگان که نقش زنان را به راهپیمایی محدود می‌کردند حمایت می‌کردند.

 

مولاوردی افزود: زنان در 36 سال پیروزی انقلاب به رغم برخی بی‌مهری‌ها در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرین بودند و بویژه در حوزه‌‌های فرهنگ و هنر، پزشکی و حقوق زنان افتخار‌آفرین بودند.

 

احیای هویت زن مسلمان در سالهای پایانی قرن بیستم مسیری را پیش پای زن ایرانی گذاشت که پیمودن آن الزاماتی را می طلبید که تا سالها در تدارک این الزامات دیده نمی شود و حتی در برنامه سوم توسعه نیز جای پای کمرنگی از زنان دیده می‌شود.

 

معاون رئیس جمهور در امور زنان با بیان اینکه به هیچ وجه دوره‌ای در طول پس از انقلاب وجود نداشته که دولت‌ها نسبت به اهمیت خانواده بی‌تفاوت باشند، گفت: چرا که خانواده جایگاه مهمی در اسلام داشته است و در دهه چهارم که گفتمان اصولگرایی بر جامعه حاکم می شود نقش زن در خانواده برجسته‌تر می‌شود. البته در این دوره به گونه‌ای تحلیل می‌شود که تلقی خانه‌نشین کردن زنان مطرح می‌شود اما

 

این برداشت از سیاست‌ها بوده است و واقعیت جامعه ما را نمی‌تواند در شرایطی قرار دهد که به زنان چنین نگاهی شود.

 

مولاوردی گفت: وظیفه نظام و دولت ارائه تسهیلات به زنان است تا بتواند از این ظرفیت انسانی در رسیدن به اهداف خود بهره ببرند.

 

وی با اشاره به آماری از وضعیت زنان گفت: نیمی از جمعیت باسواد را زنان تشکیل می‌دهند و بیش از 60 درصد پذیرفته‌شدگان در دانشگاه‌ها دختر هستند. البته زنان حضور کمرنگی در میان

 

اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها دارند و کمتر از یک پنجم اعضای هیئت علمی را زنان تشکیل می‌دهند. همچنین 19 میلیون زن خانه‌دار و 12 میلیون زن روستایی در کشور وجود دارند که در سرشماریها این گروه بزرگ از زنان بیکار محسوب می شوند.

 

معاون رئیس جمهور در امور زنان ادامه داد: سال 1355 نرخ مشارکت اقتصادی زنان 12.93 درصد بوده اما هم اکنون به 12.6 رسیده است که نرخ پایینی محسوب می‌شود. همچنین در مشارکت سیاسی و دسترسی عادلانه به فرصت‌های سیاسی در جامعه برای زنان چالش وجود دارد و در شاخص توسعه انسانی و شکاف جنسیتی رتبه ایران از 147 کشور، رتبه 132 است و در مجلس از 290 نفر نماینده تنها 9 نفر را زنان تشکیل می‌دهند.

 

مولاوردی درباره مشکلات موجود در کشور خاطرنشان کرد: عدم رغبت جوانان به ازدواج و بالا رفتن نرخ طلاق در جامعه نشان می‌دهد که نیاز به برنامه ریزی واقع گرایانه وجود دارد و امیدواریم در آستانه تدوین برنامه ششم توسعه بتوانیم در 5 سال آینده به سمت حل مسائل و مشکلات زنان حرکت کنیم و دوباره برنامه‌ای نوشته نشود که کلی‌گویی و آرمان گرایانه باشد.

 

 

 

 

در ادامه حسین کمالی دبیرکل حزب اسلامی کاردر همایش ریحانه انقلاب (نکوداشت زنان موثردر انقلاب) ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: ما سعی کردیم که رژیمی را تغییر دهیم و سازمانی نو را پایه‌گذاری کنیم که در آن حقوق مردم به رسمیت شناخته شود و نظام اداری کشور در خدمت مردم باشد و مردم به عنوان صاحبان انقلاب و مملکت شناخته شوند و مورد احترام قرار گیرند.

وی افزود: امروز در تداوم انقلاب در بخش‌های مختلف پیشرفت‌های خوبی حاصل شده است ولی تا رسیدن به اهدافمان فاصله داریم. چرا که هنوز فساد اداری در کشور به چشم می‌خورد و حقوق آحاد جامعه تامین نمی‌شود و می‌بینیم که آزادی بیان که به صراحت در قانون اساسی به آن اشاره شده است، پاس داشته نمی‌شود و آزادی سیاسی و اجتماعی مورد توجه قرار نمی‌گیرد. البته این به معنای این نیست که شرایط نسبت به گذشته تغییر نداشته است.

کمالی گفت:‌همه می‌دانند که در زمان پهلوی چه ستم‌هایی به مردم می‌شد و به هر اعتراضی به شکل سختی پاسخ داده می‌شد و زنان به عنوان انسان از موقعیت معنوی برخوردار نبودند و به زنان به صورت ابزاری نگاه می‌شد اما بعد از انقلاب اسلامی به زنان به شکل دیگری نگاه شد و تغییرات اساسی صورت گرفت و زنان نقش نو و جایگاه جدیدی پیدا کردند و به آنها به صورت معنوی نگاه شد و در این مرحله زن به عنوان انسان انسان‌ساز مورد توجه قرار گرفت.

دبیر کل حزب اسلامی کار یادآور شد: اگر فرزندان ایران در 8 سال دفاع مقدس از خود رشادت و مقاومت نشان می‌دادند تجزیه کشور قطعی بود اما جوانانی که تربیت شده این مادرها هستند امروز در زمینه‌های دانش فنی پیشرفت‌های خوب حاصل کردند.

کمالی در پایان یادآور شد: البته در سال های اخیر در مورد اینکه زن نماینده چه نقشی را برای زنان ایفا کند مورد توجه قرار نگرفته است و به زنان به صورت نمایشی نگاه می‌شود. ولی امیدواریم چنین نشست‌هایی موجب شود تا زنان به حقوق واقعی خود دست پیدا کنند.

این مراسم روز دوشنبه 20بهمن در موزه هنر های دینی امام علی ( ع) برگزار شد  . 

 


|

نوشته شده در چهار شنبه 22 بهمن 1393برچسب:,

توسط نازیلا حمزه ای و برخی از اعضاء اتحادیه | لينك ثابت |


آغاز سال نو میلادی

 

Christmas is a special time of year to remember those who are close to our hearts!
Christmas Day with mirth and pleasure, comes again with wondrous pleasure!
کریسمس زمان خاصی از سال است
تا کسانی را که به قلب های ما نزدیکترند را به یاد آوریم
روزهای توام با شادی و خوشبختی
کریسمس یک بار دیگر همراه با سعادت در حال امدن است

 

 

آغاز سال نو میلادی بر تمام هموطنان مسیحی مبارک بار 


|

نوشته شده در پنج شنبه 11 دی 1393برچسب:,

توسط نازیلا حمزه ای و برخی از اعضاء اتحادیه | لينك ثابت |


آغاز امامت حضرت مهدی (عج)

تاجگذاري

 

عالم امكان سراسر نور شد

شيعه بعد از سالها مسرور شد

 

پور زهرا تاج برسر مي نهد

بر همه آفاق فرمان مي دهد

 

حكم تنفيذش رسيده از سما

نامه اي با مُهرو امضای خدا

 

مي نشيند بر سرير عدل و داد

آخرين فرمانرواي ابرو باد

 

پادشاه كشور آيينه ها

تك سوار قصه ي آدينه ها

 

امپراتور زمين و آسمان

حُكمران سرزمين بي دلان

 

پهلوان نامي افسانه ها

تحت امرش لشگر پروانه ها

 

لشگري دارد بزرگ و بي بديل

افسرانش نوح و موسي و خليل

 

عرشيان و قدسيان فرمانبرش

مردمان مهربان كشورش

 

ساحران مصر مبهوت اند و مات

از نگاه نافذ و افسونگرش


عید امامت مبارک


|

نوشته شده در پنج شنبه 11 دی 1393برچسب:,

توسط نازیلا حمزه ای و برخی از اعضاء اتحادیه | لينك ثابت |


وفات حضرت سکینه سلام الله علیها

حضرت سکینه سلام الله علیها دختر امام حسین علیه السلام 56 سال پس از واقعه کربلادر شب پنجم ربیع الاول سال 117 هجری در مدینه وفات کردند[1].

حضرت سکینه سلام الله علیها، دختر ابى عبدالله الحسین علیه السلام و  رباب، دختر "امرء القیس" است. نام اصلى وى " آمنه" یا "امیمه" بود و مادرش رباب، او را به "سکینه" ملقّب ساخت.

این بانوى شریف ِعلوى، در دامن مهرانگیز پدر ارجمندش حضرت امام حسین علیه السلام و مادر گرانمایه ‏اش حضرت رباب سلام الله علیها و عمه بزرگوارش حضرت زینب کبرى سلام الله علیها پرورش یافت و از راهنمایى و تربیت ناب برادرش حضرت على بن الحسین علیه السلام - معروف به زین العابدین - در ایّام امامت آن بزرگوار، بهره ‏هاى وافر یافت.

وى از زنان خردمند و داناى عصر خویش بود , علاوه بر بهره ‏مندى کامل از حُسن جمال، از فضایل معنوى مانند تعّبد، تدیّن و تقواى الهى نیز برخوردار بود و در زمینه شعر، سخنورى و فصاحت بیان، از ممتازان عصر خود و خانه وى همیشه مجمع اُدبا، شُعرا و سخن سرایان عرب بود.

درباره تاریخ تولّدش، اطلاع دقیقى در دست نیست. او در مدینه و در اواخر عصر امامت حضرت امام حسن مجتبى علیه السلام دیده به جهان گشود.

گفته اند که وى در واقعه ی عاشورا، دخترى رشید و بالغ بود. برخى از مورّخان، سن وى را در واقعه ی کربلا، بین ده تا سیزده سال خوانده ‏اند. بنابراین تولّدش باید میان سال‏هاى 47 تا50 هجری قمرى باشد.

در آغاز، تحت کفالت برادر بزرگوارش امام زین العابدین علیه السلام قرار داشت تا اینکه ازدواج نمود و به خانه همسرش نقل مکان کرد. آن حضرت، پس از واقعه ی کربلا، به مدت 57 سال زندگى کرد. و در سنین بین 67 تا 70 سال، در کمال شرافت و عفّت، دار فانى را وداع گفت.

درباره در گذشت این بانوى بزرگ علوى، دو روایت نقل شده است:

روایت نخست حاکى است که وى در پنجم ماه ربیع الاوّل سال 117 هجرى قمرى و در عصر خلافت "هشام بن عبدالملک" و در حاکمیت "خالد بن عبدالملک بن حارث"، در مدینه بدرود حیات گفت و روایت دیگر می گوید که وى در پنجم ماه ربیع الاوّل سال 126 هجرى قمرى در مکّه معظمه وفات یافت.

در صبح روز رحلتش محمد بن عبدالله(نفس زکیهچهار صد دینار عطر و عود خرید و پبرامون تابوت آن حضرت در مجمره ها سوزانیدخالد بن عبدالملک حاکم مدینه که در نظر داشت با به تعویق افتادن تشییع جنازه بر اثر گرمی هوا به بدن مطهر جسارت شودگفت:" صبر کنید من برای نماز خواندن بر جنازه میایم", ولی نیامد.لذا جنازه مبارک آن حضرت تا ب دفن نشدپس از آن حضرت سجاد علیه السلام _وبه قولی یحیی بن حسن علیه السلام به قولی محمد بن عبدالله نفس زکیه بر جنازه آن حضرت نماز خواندند و آن حضرت را با احترام به خاک سپردند


|

نوشته شده در شنبه 6 دی 1393برچسب:,

توسط نازیلا حمزه ای و برخی از اعضاء اتحادیه | لينك ثابت |


اعمال و مراقبات ماه ربیع الاول


شب اوّل:

این شب به نام «لیلة المبیت» مزیّن است، در این شب یک حادثه مهمّ تاریخى واقع شد و آن این که در سال سیزدهم بعثت، رسول خدا(صلى الله علیه وآله) از مکّه به قصد هجرت به سوى مدینه، از شهر خارج شد و در «غار ثور» پنهان گردید و امیر مؤمنان على(علیه السلام) براى اغفال دشمنان، فداکارانه در بستر رسول خدا(صلى الله علیه وآله) خوابید و مشرکان قریش که خانه رسول خدا(صلى الله علیه وآله) را محاصره کرده بودند، به گمان آن که رسول خدا(صلى الله علیه وآله) در بسترش آرمیده است، تا صبح منتظر ماندند و چون صبحگاهان با شمشیرهاى برهنه به منزل آن حضرت هجوم بردند تا رسول اللّه(صلى الله علیه وآله) را بکشند، على(علیه السلام) را دیدند که از آن بستر برخاست! بدین سان، رسول خدا(صلى الله علیه وآله) در فرصتى مناسب خود را از چنگال مشرکان قریش نجات داد و على(علیه السلام) نیز با این فداکارى، عشق و علاقه و برادرى خود را نسبت به رسول خدا(صلى الله علیه وآله)نشان داد; این در حالى بود که هر زمان ممکن بود کسى را که در بستر خوابیده به قتل برسانند.
آیه شریفه «وَ مِنَ النّاسِ مَنْ یَشْرِى نَفْسَهُ ابْتِغاءَ مَرْضاتِ اللّهِ وَ اللّهُ رَءُوفٌ بِالْعِبادِ; بعضى از مردمِ (با ایمان و فداکار) جان خود را در برابر خشنودى خدا مى فروشند; و خداوند نسبت به بندگان مهربان است»(1) در حقّ آن حضرت نازل شد.(2)
سال هجرت رسول خدا(صلى الله علیه وآله) مبدأ تاریخ مسلمانان است و تحوّلى عظیم در جهان اسلام روى داد.


|

نوشته شده در سه شنبه 2 دی 1393برچسب:,

توسط نازیلا حمزه ای و برخی از اعضاء اتحادیه | لينك ثابت |


ماه ربیع الاول

خدایا؛

تو را به مناسبتهای عزیز این ماه گرامی قسم می‌دهیم؛

این ماه را بر تمام شیعیان جهان، مبارک و پر خیر و برکت قرار بده،

و در ظهور ارباب و مولای ما؛ امام زمان(عج) تعجیل بفرما،

و به ما توفیق بهره بردن از فضایل این ماه عنایت فرما،

و تمام مریضها را به حرمت این ماه شفا بده،

و مشکلات و گرفتاری تمام شیعیان را برطرف بفرما.

آمین ربّ العالمین.


|

نوشته شده در سه شنبه 2 دی 1393برچسب:,

توسط نازیلا حمزه ای و برخی از اعضاء اتحادیه | لينك ثابت |


رحلت رسول اکرم (ص)

سالروز شهادت پیامبر اسلام. حضرت محمد (ص) و امام حسن مجتبی (عمه) تسلیت باد. 


|

نوشته شده در یک شنبه 30 آذر 1393برچسب:,

توسط نازیلا حمزه ای و برخی از اعضاء اتحادیه | لينك ثابت |


کعبه یک زمزم اگر در همه عالم دارد

چشم عشاق تو نازم که دو زمزم دارد

هر کجا ملک خدا هست ، حسینیه ی توست

هر که را می نگرم شور محرم دارد

نه محرم ، نه صفر ، بلکه همه دوره ی سال

کعبه با یاد غمت جامه ی ماتم دارد

روضه خوان تو خدا ، گریه کن تو آدم

اشک ارثی است که ذریه ی آدم دارد

نازم آن کشته که تا صبح قیامت زنده است

سلطنت همچو خدا در دل عالم دارد

اشک در ماتم تو بس که عزیزست حسین

جای در چشم رسولان مکرم دارد

می کند آتش دریای غضب را خاموش

هرکه در دیده ی خود یک نم از آن یَم دارد

جگرم زخمی آن کشته که زخم بدنش

هر دم از زخمِ دگر ، دارو و مرهم دارد …

 

به یاد کربلا دل‏ها غمگین است
دلا خون گریه کن چون اربعین است . 

 


|

نوشته شده در سه شنبه 18 آذر 1393برچسب:,

توسط نازیلا حمزه ای و برخی از اعضاء اتحادیه | لينك ثابت |



|

نوشته شده در سه شنبه 18 آذر 1393برچسب:,

توسط نازیلا حمزه ای و برخی از اعضاء اتحادیه | لينك ثابت |


ششمین کنگره سراسری حزب اسلامی کار

ششمین کنگره سراسری حزب اسلامی کار روز چهارشنبه هفته گذشته در سالن تلاش وزارت کار برگزار شد.

در این کنگره، پس از برگزاری انتخابات شورای مرکزی و شورای داوری حزب اسلامی کار، اعضای اصلی و علی البدل انتخاب شدند.

اسامی اعضای اصلی و علی البدل به ترتیب حروف الفبا بدین شرح است:

حسین افکاری، افسانه اقبال نیا، محمد مهدی انتشاری، اسفندیار آهنجیده، محمدرضا بادامچی، ابوالفضل بختیاری، عباس پرکنی، پیمان تحقیقی، سهیلا جلودارزاده، افشین حبیب زاده، داوود حمیدی، علیرضا حیدری، امیرحسین خازه، محمدرضا خلیل آبادی، داریوش دیودیده، بابک رحیمی، علیرضا زمانی نوری، محسن سرخو،‌ محمدرضا سرمدی، رضا سعیدی، حاتم شاکرمی، محمد شیرخانی، حسن صادقی، هوشمند صفایی، انسیه طلاگر، اله یار عرب، تقی علی حسینی، مقداد علیاری، طاهره عیدی زاده، مجید عینی، احمد فرزاد، مهدی فرنیان، فلاح، مراد کردی، حسین کمالی، علیرضا محجوب، علیرضا محمودی، سید حسن موسوی، سید حسن موسوی تبریزی، حمید نجف، پرویز نصیری، دلاور نظری، محمد باقر نیشابوری، سیدفخرالدین هاشمی 


|

نوشته شده در سه شنبه 18 آذر 1393برچسب:,

توسط نازیلا حمزه ای و برخی از اعضاء اتحادیه | لينك ثابت |


مرگ دردناک معلم فیزیک با ضربات چاقوی دانش‌آموز

+

معلم فیزیک دبیرستان حافظیه ‌شهرستان بروجرد که به‌دنبال حمله خونین دانش‌آموز نوجوان به کما رفته بود در بیمارستان جانش را از دست داد.

اين حادثه حدود ساعت11صبح شنبه در كلاس 102دبيرستان حافظيه رخ داد. آن روز معلم 38ساله فيزيك به نام محسن خشخاشي پاي تخته در حال تدريس بود كه در باز شد و يكي از دانش‌آموزان با حالتي عصباني وارد كلاس شد. دانش‌آموز نوجوان بي‌مقدمه به دبير فيزيك حمله كرد و با ضربات چاقو به جانش افتاد. در ميان بهت و حيرت شاگردان كلاس، معلم جوان روي زمين افتاد و اين در حالي بود كه خون زيادي از او جاري شده بود.

سر و صداي دانش‌آموزان وحشتزده كلاس، بقيه معلمان و مسئولان دبيرستان را نيز از ماجرا آگاه كرد. پيش از رسيدن آنها اما، دانش‌آموز جنايتكار پا به فرار گذاشت و از مدرسه گريخت.به‌دنبال اين حادثه پيكر نيمه‌جان معلم جوان به بيمارستان انتقال يافت اما ضربات چاقو باعث خونريزي شديد او شده بود و همين باعث شد كه وي به كما برود. هر چند پزشكان بيمارستان اميد داشتند كه بتوانند اين مرد را زنده نگه‌ دارند اما ضربات چاقو عميق‌تر از آن بود كه وي در جدال با مرگ پيروز شود و در نهايت شنبه شب، او روي تخت بيمارستان جانش را از دست داد.

 

از طرف رئیس و اعضای اتحادیه سراسری معلمین و کارکنان مدارس آزاد این حادثه را به خانواده محترم این معلم عالیقدر تسلیت عرض می نماید. 


|

نوشته شده در دو شنبه 3 آذر 1393برچسب:,

توسط نازیلا حمزه ای و برخی از اعضاء اتحادیه | لينك ثابت |


سالروز تصویب قانون کار

امسال  سالروز تصويب قانون كار با ماه محرم الحرام تقارن یافته است  . ماهي كه در آن سالار شهيدان حضرت اباعبدا...الحسین(ع) درس آزادگي و آزاد منشي به بشريت  ، و شيوه مبارزه با بدعت و ظلم را به جهان تشيع بعنوان درس هميشگي آموخت.

 

 

این روز بزرگ را تبریگ می گوییم . 


|

نوشته شده در یک شنبه 2 آذر 1393برچسب:,

توسط نازیلا حمزه ای و برخی از اعضاء اتحادیه | لينك ثابت |


سالروز شهادت امام سجاد

تسلیت باد سالروز شهادت امامِ لحظه های مناجات سبز صحیفه عشق و عرفان!

امام سجاد (ع) :

هرکس دارای چهار خصلت باشد، ایمانش کامل، گناهانش بخشوده خواهد بود، و در حالتی خداوند را ملاقات می کند که از او راضی و خوشنود است:

۱ ـ خصلت خود نگهداری و تقوای الهی به طوری که بتواند بدون توقّع و چشم داشتی، نسبت به مردم خدمت نماید.
۲ ـ راست گویی و صداقت نسبت به مردم در تمام موارد زندگی.

۳ ـ حیا و پاکدامنی نسبت به تمام زشتی های شرعی و عرفی.

۴ ـ خوش اخلاقی و خوش برخوردی با نزدیکان و خانواده خود.

 


|

نوشته شده در سه شنبه 27 آبان 1393برچسب:,

توسط نازیلا حمزه ای و برخی از اعضاء اتحادیه | لينك ثابت |


تبریک روز کتاب ، کتابخوانی و کتابدار

 

کتاب آئینه تمام نمای زندگی است. کتابخانه اصل زندگی است که در آن تجارب و دانش دانشمندان گردهم آمده و آماده انتقال به دیگران است. کتابداران موتور محرکه زندگی در این مجموعه هستند و تمام تلاششان ارتقاء کیفیت زندگی و تسهیل انتقال دانش و تجربیات از کانال کتابخانه به افراد است.
هفته کتاب و روز کتابدار نماد توجه به سه قشر مذکور است. امید که این نماد و در متن قرار گرفتن کتاب، کتابخانه و کتابدار عمومیت یافته و تبدیل به اصل در جامعه شده و جایگاه بی‌بدیل آنها همواره رفیع باشد. هفته کتاب و روز کتابدار مبارک.

 

 


|

نوشته شده در یک شنبه 25 آبان 1393برچسب:,

توسط نازیلا حمزه ای و برخی از اعضاء اتحادیه | لينك ثابت |


شرکت سهامی بیمه ایران

اعضای محترم اتحادیه

 

 

 

بر حسب قرارداد منعقده با شرکت سهامی بیمه ایران در خصوص بیمه تکمیلی درمان ، عمر و حوادث ، جدول تعهدات بیمه گر به شرح زیر جهت اطلاع و آگاهی تقدیم می گردد . جهت ثبت نام و پر کردن فرم مربوطه به همراه مدارک زیر روز های دوشنبه از ساعت 9:30 تا 13 به دفتر اتحادیه مراجعه فرمایید .

لازم به ذکر است کسانی که از بیمه فوق استفاده می کنند می توانند از بیمه آتش سوزی منزل و اثاثیه نیز به صورت صد در صد رایگان  استفاده نمایند .

 

 

 

اتحادیه سراسری معلیمن و کارکنان مدارس آزاد

 

 

 

 


|

نوشته شده در سه شنبه 29 مهر 1393برچسب:,

توسط نازیلا حمزه ای و برخی از اعضاء اتحادیه | لينك ثابت |


قابل توجه اعضای اتحادیه

اعضای اتحادیه مدارس آزاد ، کارت های عضویت این اتحادیه آماده تحویل می باشد . لذا خواهشمندیم برای گرفتن کارت خود روز های دوشنبه از ساعت 9:30 تا ساعت 13 به دفتر اتحادیه مراجعه فرمایید .

 

 

 

 


|

نوشته شده در سه شنبه 29 مهر 1393برچسب:,

توسط نازیلا حمزه ای و برخی از اعضاء اتحادیه | لينك ثابت |


افتخاری دیگر برای ایران و ایرانی

مریم میرزاخانی (زاده ۱۳ اردیبهشت ۱۳۵۶، تهران) ریاضی‌دان ایرانی و استاد دانشگاه استنفورد است. او در ۳۱ سالگی و در دانشگاه استنفورد به عالی‌ترین جایگاه دانشگاهی، مقام استادی، رسید. میرزاخانی در سال ۲۰۱۴، برنده مدال فیلدز شد، که بالاترین جایزه در ریاضیات است. وی نخستین زن و نخستین ایرانی برنده جایزه فیلدز است.

 

سر کار خانم افسانه اقبال نیا به نمایندگی از اعضای اتحادیه سراسری معلمان و کارکنان مدارس آزاد این موفقیت بزرگ را به این دانشمند عالیقدر تبریک و تهنیت می گویند .


|

نوشته شده در سه شنبه 28 مرداد 1393برچسب:,

توسط نازیلا حمزه ای و برخی از اعضاء اتحادیه | لينك ثابت |


باز هم حادثه (تسلیت)

باز هـم حادثه و بازهـم اندوه مردم .... تسليت ميگیم به خانواده جان باختگان هواپیمای مسافر بری سپاهان ایر و از خدا براشون طلب صبر و طاقت دارم .... حرفى نميشه شد زد جز سكوت مبهـم.........................

 

.


|

نوشته شده در دو شنبه 20 مرداد 1393برچسب:,

توسط نازیلا حمزه ای و برخی از اعضاء اتحادیه | لينك ثابت |


اولین نشست اتحادیه معلمین وکارکنان مدارس آزاددر آموزشگاه شهدای کارگر خانه کارگر برگزار شد

در پایان این نشست از تعدادی از کارکنان مدارس آزاد تشکر و قدر دانی شد .

 


.:  ادامه مطلب :.
|

نوشته شده در پنج شنبه 16 مرداد 1393برچسب:,

توسط نازیلا حمزه ای و برخی از اعضاء اتحادیه | لينك ثابت |


در بخش دیگری از این نشست «افسانه اقبال نیا»رییس اتحادیه معلمان و مدارس آزاد و رییس شاخه زنان حزب اسلامی کار با بیان اینکه معلمان مدارس آزاد از هیچ حمایتی برای حقوق حقه خودشان برخوردارنیستند، گفت: ما از آقای محجوب خواستیم که اتحادیه ای در بدنه خانه کارگر تاسیس بشود و ما حداقل بتوانیم تمام امکاناتی که در خانه کارگر وجود دارد در اختیار این عزیزان هم قرار بدهیم.

 


اقبال نیاخاطر نشان کرد: مدیران مدارس آزاد با توجه به شهریه زیادی که دریافت می کنند انتظار کار بیشتری از معلمان را هم دارند و فشار زیادی روی دوش این معلمان است در حالی که کوچکترین پاداش و حقی برای این معلمان در نظر گرفته نمی شود و برخی از این عزیزان از بیمه تامین اجتماعی و پاداش و سنوات برخوردار نیستند.


|

اولین نشست اتحادیه معلمین وکارکنان مدارس آزاددر آموزشگاه شهدای کارگر خانه کارگر برگزار شد.

اولین نشست اتحادیه معلمین وکارکنان مدارس آزاددر آموزشگاه شهدای کارگر خانه کارگر برگزار شد.

در این نشست که با حضور جمعی از معلمان و کارکنان مدارس آزاد برگزار شد، «علیرضا محجوب» دبیر کل خانه کارگر و نماینده مجلس شورای اسلامی در سخنانی گفت: مجموعه ای که حداقل آموزش یک میلیون نفر را بر عهده دارند و تخمین ما این است که بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر در سراسر کشور هستند باید با سرعت بیشتری به کار صنفی علاقه نشان بدهند چون مشکلات آنها از دیگران بیشتراست.

 

 


.:  ادامه مطلب :.
|

نوشته شده در چهار شنبه 15 مرداد 1393برچسب:,

توسط نازیلا حمزه ای و برخی از اعضاء اتحادیه | لينك ثابت |


تبریک

بنام خداوند مهربان

 

یا مقلب القلوب و الابصار  یا مدبر الیل و النهار

یا محول الحول والاحوال حول حالنا الی احسن الحال

 

 

با سلام و تبریک سال نو به شما اعضاء و تمامی معلمان و دوستان عزیز

بهار 93 در حال رسیدن است و طبیعت خود را برای این مهمان نوازی مهیا می کند . تک تک ایرانیان به استقبال این مهمان یکساله می روند . امیدوارم در سال جدید به همراه این موسم بهاری بتوانم در نیل به اهداف اتحادیه با کمک شما عزیزان گامهای مثمر ثمری برداشته و پیشرفت قابل توجهی داشته باشیم.

احقاق حقوق حقه شما بانیان علم و دانش از دغدغه های بنده بوده و از خداوند متعال مسئلت دارم تا در این امر مرا یاری نماید.

امیدوارم با فرارسیدن بهار و دگرگونی طبیعت حول حالنایی در درون همه ما رخ داده و یاور و همراه همدیگر باشیم .

 

 

افسانه اقبال نیا

رئیس اتحادیه معلمان و کارکنان مدارس آزاد

 


|

نوشته شده در دو شنبه 26 اسفند 1392برچسب:,

توسط نازیلا حمزه ای و برخی از اعضاء اتحادیه | لينك ثابت |


بهار و موسم عدالت

روزهای آخر سال و ازدحام و شلوغی کار و برخی ها هم بخاطر مسائل مالی در افسردگی کامل بسر می برند.

در هفته گذشته جلسه اتحادیه معلمان مدارس آزاد تشکیل نشد ولی در آخرین جلسه از معلمان عضو این اتحادیه شنیدیم که متاسفانه از گرفتن عیدی محروم مانده و همان حقوق اندک خود را دریافت نموده اند و شنیدن این مطلب جزء غم انگیز ترین و ناراحت کننده ترین مطلبی بود که در این سال می توانستم بشنوم و از درک آن کمی قاصر بودم .

تورم و عید و حقوق کم و .نداشتن عیدی . . چطور می تواند روز را بعنوان نوروز برایمان شاد کند یا واقعا بتوان فارغ از دغدغه های فکری بود .

کدام مسئول محترمی که خود عیدی گرفته و از حقوق و پاداش و مزایا برخوردار بوده می تواند این ناعدالتی را به عدالت تبدیل کند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

آن  مدیر محترمی که به راحتی این حقوق را تضییع می کند چطور می تواند نوروز را جشن بگیرد.

تمام عیدها با عیدی دادن و عیدی گرفتن معنی و مفهوم دارد. حال به راحتی از این موضوع می گذریم . عیدی به معلمان مدارس آزاد تعلق نگرفته برخی از آنها حتی بیمه نمی شوند برخی دیگر هیچ مزایایی ندارند برخی دیگر فقط روزهایی که کار می کنند حقوق می گیرند و تعطیلات هیچ حقوقی دریافت نمی کنند و هر روز تعطیل برایشان ضرر مالی دارد.

شاید برای تمام این نابرابریها و عدم عدالتها دلیلی وجود داشته باشد که من فقط می توانم بگویم توجیه .... اما بی عدالتی و ظلم هم توجیه هایی را دارد.

اجرای عدالت از خواسته های خداست که تمامی انسانها به آن نیازمندند کاش فقط به این فکر کنیم اگر این نابرابریها نصیب خودمان شود چه می کنیم؟ کاش تمام مسئولین ذیربط و مدیران عزیز که مجری عدالت هستند فقط خود را جای این دوستان قراردهند .

بهار و نوروز را به همه شما تبریک می گوییم و امیدوارم آمدن بهار موسم عدالت را نیز به همراه داشته باشد.


|

نوشته شده در دو شنبه 26 اسفند 1392برچسب:,

توسط نازیلا حمزه ای و برخی از اعضاء اتحادیه | لينك ثابت |


ادامه اساسنامه اتحادیه فرهنگیان مشمول قانون کار و تامین اجتماعی

 

هیات مدیره

ماده 21: هیات مدیره با توجه به منتخبین , از اعضاء برای مدت سه سال برای مخفی و یالبدل شناخته می شوند و انتخاب مجدد هریک از اعضای اصلی و علی البدل حداکثر برای دو دوره متوالی بلامانع است.

تبصره 1: افرادی که در هریک از نوبتهای متوالی موفق به کسب دو سوم آرای کل اعضای اتحادیه شوند از ممنوعیت مندرج در این ماده مستثنی خواهند بود.

تبصره 2: هیات مدیره در اولین جلسه , از میان خودیک نفر را به عنوان رئیس هیات مدیره , یک نفر را به عنوان نائب رئیس و یک نفر را به عنوان منشی انتخاب می نماید.

تبصره 3: در صورت استعفا, فوت , ممنوعیت قانونی ویا غیبت غیر موجه مکرر هریک از اعضای اصلی هیات مدیره یکی از اعضای علی البدل به ترتیب آرای بیشتر برای بقیه مدت مقرر به جانشینی وی در جلسات هیات مدیره شرکت می نماید.غیبت غیر موجه مکرر به مواردی اطلاق می شود که عضو علیرغم اطلاع از دعوت بدون اجازه قبلی ویا عذر موجه حداقل در چهار جلسه متوالی و یا هشت جلسه غیر متوالی طی یک سال در جلسات هیات مدیره حاضر نشوند.

تبصره 4: در صورت استعفای دسته جمعی و قبولی آن توسط مجمع عمومی فوق العاده , مجمع عمومی عادی بنا به دعوت هیات مدیره مستعفی یا سایر مقامات و اشخاص برای انتخاب هیات مدیره جدید تشکیل خواهد شد.

اتحادیه برای جانشینی اشخاص که به هر دلیل در جلسات هیات مدیره شرکت نمی کنند از میان اعضای اتحادیه به تعداد لازم موقتا حداکثر برای مدت 5ماه انتخاب نمایند.

ماده22: پس از انقضای مدت ماموریت هیات مدیره در صورتیکه هیات مدیره جدید انتخاب نشده باشد هیات مدیره موجود تا انتخابات و قبولی هیات مدیره جدید حداکثر به مدت 3ماه به وظایف خود ادامه داده است.

ماده 23: هیات مدیره می تواند جهت انجام امور اداری و اجرای تصمیمات مجامع عمومی و هیات مدیره هر فرد واجد شرایطی را از بین اعضاء هیات مدیره و یا اعضای اتحادیه ویا هر فرد واجد صلاحیت دیگری به عنوان دبیر اتحادیه انتخاب کند که زیر نظر هیات مدیره انجام وظیفه نماید. وظایف و اختیارات و حقوق و مزایای دبیر طبق آیین نامه ای خواهد بود که به پیشنهادهیات مدیره به تصویب مجمع عمومی عادی خواهد رسید .

ماده24: جلسات هیات مدیره حداقل هردو هفته یک بار بنا به دعوت کتبی رئیس یا نائب رئیس هیات مدیره و یا دبیر یا اکثریت هیات مدیره با حضور بیش از نصف اعضای اصلی هیات مدیره تشکیل و رسمیت می یابد وبرای اتخاذ تصمیم رای اکثریت حاضر در جلسه ضروری است. تصمیمات هیات مدیره در دفتری به نام دفتر صورت جلسات هیات مدیره ثبت می گردد و به امضای حاضرین در جلسه می رسد.

ماده25: هیات مدیره جز در مواردی که به موجب اساسنامه اتخاذ تصمیم درباره آنها در صلاحیت مجمع عمومی قرارداده شده است در سایر موارد و برای تحقق اهداف , موضوع و عملیات اتحادیه با رعایت قوانین و مقررات جاری و اساسنامه و مصوبات مجامع عمومی و رعایت صرفه و صلاح اتحادیه و اعضاء دارای اختیارات لازم جهت اداره امور اتحادیه بوده وضمناً عهده دار وظایف ذیل است:

1:دعوت مجمع عمومی ( عادی – فوق العاده)

2: اجرای اساسنامه و تصمیمات مجامع عمومی و سایر مقررات مربوط

3: نصب و عزل و قبول استعفای دبیر و نظارت بر عملیات وی و پیشنهاد حدود وظایف و اختیارات و میزان حقوق و مزایای دبیر به مجمع عمومی

4: قبول درخواست عضویت و اخذ تصمیم نسبت به اخراج عضو طبق مقررات اساسنامه و دریافت استعفای هریک از اعضای هیات مدیره

5: تهیه و تنظیم دستورالعملهای داخلی اتحادیه و تقدیم آن به مجمع عمومی برای تصویب

6: تهیه و تنظیم طرحها و برنامه ها و بودجه وسایر پیشنهادات و ارائه به مجمع عمومی جهت اتخاذ تصمیم

7: تصویب آئین نامه حداقل و حداکثر حقوق و مزایای هیات مدیره و پاداش آنان جهت تصویب به مجمع عمومی عادی

8: تعیین نماینده یا وکیل در دادگاه ها و مراجع قانونی و سایر سازمانها با حق توکیل به غیر

9: تعیین نماینده از بین اعضای اتحادیه برای حضور در جلسات مجامع عمومی کانونها و اتحادیه های که این اتحادیه در آنها مشارکت دارد.

10:انجام سایر وظایف و تکالیفی که به موجب این اساسنامه مستقیماً و یا به اعتبار تصدی اداره امور اتحادیه بر عهده هیات مدیره گذارده شده است.

ماده 26: هیات مدیره نماینده قانونی اتحادیه است و می تواند مستقیماً و یا با وکالت با حق توکیل این نمایندگی را در دادگاهها و مراجع قانونی و سایر سازمانها اعمال کند. مسئولیت هیات مدیره در مقابل اتحادیه مسئولیت وکیل است در مقابل موکل

ماده27: هیات مدیره وظایف خود را به صورت جمعی انجام می دهد و هیچ یک از اعضای هیات مدیره حق ندارد از اختیارات هیات, منفرداً استفاده کند .مگر در موارد خاص که وکالت یا نمایندگی کتبی ار طرف هیات مدیره داشته باشد, هیات مدیره می تواند قسمتی از اختیارات خود را با اکثریت سه چهارم آراء به دبیر اتحادیه تفویض کند.

ماده28: تحویل و تحول و انتقال مسئولیت از هیات مدیره سابق به هیات مدیره جدید باید بلافاصله بعد از تاریخ قبول سمت هیات مدیره صورت گیردو کلیه اوراق و اسناد و دفاتر و حسابهاو موجودیهای اتحادیه به هیات مدیره جدید, تحویل و پس از ثبت تغییرات در خانه کارگر و ترتیب معرفی امضاهای مجاز داده شود.

ماده 29: مراتب نقل و انتقال باید در صورت جلسه ای منعکس و به امضای اکثریت اعضای هیات مدیره سابق و اکثریت هیات مدیره جدید و بازرسان اتحادیه برسد. صورت جلسه مذکور باید جزو اسناد اتحادیه نگهداری شود.

ماده 30:پس از نخستین انتخابات هیات مدیره اتحادیه موظف است. حداکثر ظرف یکماه برای ثبت در خانه کارگر اقدام نماید.

ماده31: داوطلبان عضویت در هیات مدیره یا بازرسی , باید واجد شرایط زیر باشند:

1: تابعیت جمهوری اسلامی

2: متدین به یکی از ادیان رسمی

3: دارا بودن سواد خواندن و نوشتن و داشتن اطلاعات یا تجربه لازم برای انجام وظایف متناسب با آن اتحادیه باشد.

4: عدم ممنوعیت قانونی و حجر

5: عدم عضویت در گروهها محارب و عدم ارتکاب جرائم بر ضد امنیت و جعل اسناد

6: عدم سابقه محکومیت ارتشاء , اختلاس, کلاهبرداری , خیانت در امانت, تدلیس, تصرف غیر قانونی در اموال دولتی و ورشکستگی به تقصیر

7: حداقل یک سال سابقه عضویت در خانه کارگر به استثنای اولین دوره

8:برخورداری از صداقت و امانت و عدم اشتهار به فساد اخلاق

9: حداقل 22سال سن

تبصره :تطبیق و جواز صلاحیت داوطلبان ماده 31 و تهیه مواد برای اولین دوره به عهده خانه کارگر خواهد بود.

ماده32: مجمع عمومی عادی از میان خود بازرس به عنوان 3 نفر اصلی و 2 نفر علی البدل از اشخاص حقیقی یا حقوقی را برای مدت یک سال به عنوان بازرسان انتخاب می کنند , انتخاب مجدد آن ها بلامانع است.

تبصره 1: در صورت فوت یا ممنوعیت قانونی و یا استعفای هریک از بازرسان اصلی , هیات مدیره مکلف است ظرف 10 روز بازرسان علی البدل را به ترتیب آراء بیشتر برای بقیه مدت دعوت نماید.

تبصره 2: تا زمانی که بازرسان جدید انتخاب و قبولی سمت نکرده اند بازرسان قبلی کماکان مسئولیت بازرسی را به عهده دارند.

ماده 33: وظایف بازرسان اتحادیه به شرح زیر است:

1: نظارت مستمر بر انطباق نحوه اداره امور اتحادیه و عملیات انجام شده با اساسنامه و قوانین و مقررات و دستورالعملهای مربوطه

2: رسیدگی به حسابها , دفاتر, اسناد و صورتهای مالی توسط بازرسان و یا در صورت لزوم با استفاده از کارشناس که در این صورت پرداخت هزینه کارشناس با تصویب مجمع عمومی بر عهده اتحادیه خواهد بود.

3: رسیدگی به شکایت اعضاء و ارائه گزارش به مجمع عمومی و مراجع ذیربط

4: تذکر کتبی تخلفات موجود در نحوه اداره امور اتحادیه به هیات مدیره و دبیر و تقاضای رفع نقص

5: نظارت بر انجام کارهای مالی و رسیدگی به گزارش های مالی و گزارش نتیجه رسیدگی به مجمع عمومی اتحادیه و مراجع ذیربط

تبصره 1:بازرسان موظفند گزارش جامعی راجع به وضع اتحادیه به مجمع عمومی تسیلم کنند.

گزارش بازرسان باید لااقل 10روز قبل از تشکیل مجمع عمومی عادی آماده باشد. هریک از بازرسان می توانند به تنهایی وظایف خود را انجام دهند. لیکن کلیه بازرسان باید گزارش واحدی تهیه کنند در صورت وجود اختلاف نظر بین بازرسان موارد اختلاف با ذکر دلیل در گزارش ذکر خواهد شد.

تبصره 2: بازرسان حق دخالت مستقیم در اداره امور اتحادیه را نداشته ولی می توانند بدون حق رای در جلسات هیات مدیره شرکت کنند و نظرات خود را نسبت به مسائل جاری اتحادیه اظهار نمایند.

ماده34: در صورتیکه هریک از بازرسان تشخیص دهد که هیات مدیره و یا دبیر در انجام وظایف محوله مرتکب تخلفاتی گردیده ات و به تذکرات ترتیب اثر نمی دهد مکلف است از هیات مدیره تقاضای برگزاری مجمع عمومی عادی به صورت فوق العاده برای رسیدگی به گزارش خود را بنماید.

بازرسان در برابر تخلفاتی که در انجام وظایف خود مرتکب میشوند مسئولند.

ماده35: اتحادیه می تواند به منظور ایجاد وحدت رویه و هماهنگی در امور و تبادل نظر در چگونگی اجرای وظایف و اختیارات با سایر نهادهای آموزشی می تواند در استان اقدام به تشکیل کانون هماهنگی نهاد آموزشی ( فدراسیون) و در سطح کشور تشکیل کانون عالی هماهنگی اتحادیه آموزشی کشوری ( کنفدراسیون) در محل بنماید.

تبصره 1: حدود و نحوه تشکیل کانون هماهنگی اتحادیه های آموزشی استانی ( فدراسیون)و کانون هماهنگی عالی اتحادیه های کشوری ( کنفدراسیون) به موجب آیین نامه ای خواهد بود که بعدا بنا به پیشنهاد هیات مدیره و تصویب مجمع عمومی و تایید کانون هماهنگی شوراهای اسلامی آموزشی استان کانون عالی شوراهای اسلامی آموزشی سراسر کشور خواهد رسید.

تبصره 2: کانون عالی هماهنگی اتحادیه آموزشی ( کنفدراسیون) که درسطح ملی و کشوری فعالیت می کنند می تواند پس از تصویب مجمع عمومی به عضویت اتحادیه های بین المللی در آید.

تبصره 3: مشارکت با سایر تشکلهای آموزشی به صورت منطقه ای – محوری – شهری – استانی – کشوری – بین المللی – صنفی – تخصصی و غیره به منظور وحدت و هماهنگی بیشتر برای حفظ و صیانت از اعضا بلامانع و حتی ضروری است.

انحلال و مقررات مربوط به آن

ماده36: بر اساس تصمیم متخذه در جلسه مجمع عمومی فوق العاده اتحادیه منحل می گردد.

ماده37: از تاریخ انحلال اتحادیه اختیارات مسئولین آن خاتمه یافته و هیات تسویه منتخب مجمع عمومی فوق العاده شامل (3 نفر) امر تسویه رابعهده می گیرد.

ماده38: انحلال اتحادیه موجب تضییع حق یا اسقاط تکلیف قراردادها و پیمانهای دسته جمعی منعقده شده قبلی نخواهد بود.

ماده39: در صورت انحلال اتحادیه هیات تسویه موظف است ظرف 2 ماه کلیه امور مالی اتحادیه را تسویه و تراز مالی اتحادیه را به خانه کارگر استان تسلیم نماید و اموال باقی مانده را دراختیار خانه کارگر قرارداده و رسید دریافت کند.

ماده40: مفاد این اساسنامه پس از تصویب در هیات اجرایی خانه کارگر به تصویب مجمع عمومی خواهد رسید.

ماده41: کلیه مقررات و ضوابط مالی اتحادیه می تواند مطابق با ضوابط خانه کارگر تنظیم و اجرا شود.

ماده 42: این اساسنامه در 42 ماده و 29 تبصره در مجمع عمومی مورخ 29/7/92 به تصویب رسید.

هرگونه تغییر در اساسنامه به تصویب هیات اجرایی خانه کارگر خواهد رسید.

 


|

نوشته شده در دو شنبه 12 اسفند 1392برچسب:,

توسط نازیلا حمزه ای و برخی از اعضاء اتحادیه | لينك ثابت |


اساسنامه اتحادیه فرهنگیان مشمول قانون کار و تامین اجتماعی

مقدمه

به منظور حفظ حقوق قانونی و بهبو وضع اقتصادی فرهنگیان , صیانت از نیروی کار و اتحاد بین فرهنگیان و همچنین آموزش و افزایش بهره وری و نهایتاً رشد فرهنگی – اجتماعی اتحادیه فرهنگیان سراسر کشور تشکیل می گردد.

نام:

ماده1: نام اتحادیه فرهنگیان سراسر کشور است که  در این اساسنامه به اختصار خوانده می شود. و اقامتگاه قانونی آن به نشانی : شهر تهران – خ ابوریحان – چهارراه روانمهر – خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران است.

ماده 2: حوزه فعالیت اتحادیه کشور / استان می باشد.

ماده 3: مدت فعالیت از تاریخ تاسیس نامحدود است.

ماده4: اهداف و محورهای فعالیت اتحادیه

1: ایجاد روحیه همکاری بین اعضاء به منظور پیشرفت سریع امور

2: ارائه برنامه آموزشی برای بالا بردن آگاهی اعضاء در زمینه های فرهنگی اجتماعی سیاسی و اقتصادی و نظایر آن

3: تهیه و نظارت بر امور اجرایی به منظور اطلاع از انجام صحیح کار و ارائه پیشنهادات سازنده به مسئولین مربوط

4:همکاری با خانه کارگر در تهیه برنامه ها به منظور پیشبرد امور اتحادیه                                                                 

 5: بررسی شکایت اعضاء درمورد نارسائیها و پیگیری موارد حقه

6: تلاش در جهت گسترش امکانات رفاهی و حفظ حقوق قانونی و منافع حرفه ای اعضاء مانند : حقوق و دستمزد – بیمه- بازنشستگی – از کار افتادگی – مسکن – شرکت تعاونی – صندوق قرض الحسنه- حمایت – ایاب و ذهاب – امور اجتماعی و غیره

7:بررسی وشناخت کمبودها – و نارساییهاجهت ارائه طرح برای بهبود شرایط کار

8:  همکاری و کوشش در بهبود شرایط کار و دستیابی به وضعیت مطلوب

9: پیشنهاد تشویق عناصر فعال و معرفی افراد لایق برای احراز مسئولیت های مناسب

10:انجام مذاکره با سایر اتحادیه های آموزشی و هماهنگی با آنها

11: انجام مذاکره و انعقاد قراردادهای دسته جمعی دو جانبه و چند جانبه با تشکل های کارفرمایی و دولت به نمایندگی از طرف اعضاء

12:تشکل کمیته تخصصی برای انجام بهتر وظایف مانند دبیرخانه , روابط عمومی,مددکاری, آموزش,حقوقی و غیره

ماده 5: عضو در اتحادیه برای کلیه واجدین شرایط اعم از اشخاص حقیقی و یا حقوقی مانند شوراها- انجمن ها- و نمایندگان فرهنگیان –تعاونی فرهنگیان و یا فرهنگیان واحد های آموزشی که نیاز به خدمات اتحادیه داشته باشند آزاد است.

شرایط عضویت :

 1: تابعیت جمهوری اسلامی

2: عدم ممنوعیت قانونی و حجر

3: درخواست کتبی عضویت و تعهد رعایت مقررات اساسنامه  و دستور العمل های اتحادیه و پرداخت حق عضویت

4: اشتغال به کار در واحد های آموزشی

5: ارائه مدارک مورد نیاز و تکمیل فرم های مربوط ( فتوکپی شناسنامه – و عکس و . . . )

تبصره: 1: احراز شرایط عضویت هر متقاضی در اتحادیه که تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی باشد محدودیتی ندارد مگر به سبب عدم کفایت

ماده6: هیات مدیره مکلف است در مواردی که متقاضیان فاقد هریک از شرایط مذکور باشند درخواست عضویت آنان را رد نماید.

ماده 7: خروج اعضاء از اتحادیه اختیاری است و نمی توان آن را منع نمود.

ماده8: در موارد زیر عضو از اتحادیه اخراج می گردد:

1: از دست دادن هریک از شرایط عمومی عضویت مقرر در این اساسنامه  به استناد گزارش مکتوب مراجع ذیربط

2: عدم رعایت مقررات اساسنامه و سایر تعهدات قانونی پس از 2 اخطار کتبی توسط هیات مدیره به فاصله 15 روز و گذشتن 15 روز از تاریخ اخطار

3: ارتکاب اعمالی که موجب زیان مادی و یا انجام اعمالی که به حیثیت و اعتبار اتحادیه لطمه وارد کند.

تبصره 1: تشخیص موارد فوق بنا به پیشنهاد بازرسان و تایید هیات مدیره خواهد بود.

ارکان اتحادیه عبارتست از :

1: مجمع عمومی

2: هیات مدیره

3: بازرسان

4: اعضاء

ماده9: مجامع عمومی اتحادیه به 2 صورت تشکیل خواهد شد. مجمع عمومی عادی و مجمع عمومی فوق العاده

تبصره 1: کلیه اعضاء اتحادیه می توانند درمجامع عمومی حضور یابند.

تبصره 2: کلیه اعضاء می توانند برای مسئولیتهای مختلف داوطلب و انتخاب شوند.

ماده10: هیچ یک از اعضاء و اتحادیه در یک واحد نمی توانند بیش از یک عضو به طور همزمان در جمع هیات مدیره و بازرسان و دبیری اتحادیه داشته باشند.

تبصره 1: در صورت داوطلب شدن 2یا چند نفر از یک واحد, فردی که بالاترین رای و نصاب لازم را آورده است باقی و بقیه حذف خواهند شد.

تبصره 2: تصمیماتی که در مجمع عمومی با رعایت مقررات اتخاذ می گردد برای کلیه اعضاء اعم از حاضر و غائب نافذ و معتبر خواهد بود این تصمیمات به طریقی که برای دعوت مجامع عمومی در این اساسنامه پیش بینی شده باید ظرف 15 روز به اطلاع اعضاء برسد.

تبصره3: صورت جلسات مجامع به عنوان اسناد اتحادیه همواره باید در دفتر اتحادیه نگهداری شود.

ماده11: مجمع عمومی عادی حداقل سالی یکبار تشکیل می شود و در موارد ضروری می توان در هر موقع از سال مجمع عمومی عادی را به طور فوق العاده تشکیل داد.

ماده12:وظایف و اختیارات مجمع عمومی به شرح زیر است:

1: انتخاب هیات مدیره و بازرسان

2:تصویب مقررات و دستورالعملهای داخلی اتحادیه

3: تعیین خط مشی و برنامه اتحادیه و تصویب بودجه جاری و سایر عملیات مالی اتحادیه

4: رسیدگی و اتخاذ تصمیم در مورد نحوه هزینه کردن درآمدهای نقدی و غیرنقدی اتحادیه

5: تعیین روزنامه کثیرالانتشار برای درج آگهی های اتحادیه

6: اتخاذ تصمیم در مورد عضویت یا لغو عضویت اتحادیه در کانون های منطقه ای , استانی و کشوری و یا اتحادیه های مشابه

7: اخذ تصمیم در باره گزارشهاو پیشنهادهای بازرسان

8: تصویب نحوه تقویم آورده های نقدی و غیر نقدی اعضاء و دیگر ضوابط راجع به آن

ماده 13: مجمع عمومی فوق العاده برای رسیدگی و اتخاذ تصمیم نسبت به موارد زیر تشکیل می شود:

1: تغییر مواد اساسنامه

2:تصمیم  گیری نسبت به گزارش بازرسان در مورد تخلفات هیات مدیره

3: عزل یا قبول استعفای جمعی یا اکثریت هیات مدیره

4:اتخاذ تصمیم راجع به انحلال اتحادیه و تعیین اعضاء هیات تسویه (3 نفر) طبق ضوابط مقرر و آیین نامه اجرایی آن

ماده14:  هیات مدیره مکلف است در موعد مقرر زیر نسبت به انتشار آگهی دعوت مجمع عمومی اقدام نماید.

1: حداقل سالی یکبار ترجیحا2 ماه پس از پایان هر سال مالی

2: حداقل دوماه قبل از پایان دوره خدمت هیات مدیره و یا بازرسان

3:در صورتی که دریکی از مجامع عمومی تشکیل مجمع عمومی دیگری تکلیف شده باشد حداکثر ظرف یک ماه پس از تشکیل مجمع عمومی

4: حداکثر ظرف یک ماه بعد از درخواست مقامات یا اشخاص زیر

الف: اکثریت اعضاء هیات مدیره

ب: اکثریت بازرسان برای تشکیل مجمع عمومی عادی و یا فوق العاده

ج: یک پنجم اعضای اتحادیه برای تشکیل مجمع عمومی عادی و یک سوم آنها برای تشکیل مجمع عمومی فوق العاده

تبصره 1: دوره خدمت هیات مدیره و یا بازرسان از زمان انتخاب و قبولی سمت آنها شروع خواهد شد.

مشروط به اینکه مدت ماموریت هایت مدیره و بازرسان قبلی منقضی شده باشد. در غیر اینصورت شروع خدمت آنهااز زمان انقضای مدت ماموریت هیات مدیره ویا بازرسان قبلی خواهد بود.

تبصره 2: درصورتیکه هیات مدیره به علل استعفاو فوت ویا ممنوعیت قانونی هریک از اعضای اصلی , علیرغم دعوت از اعضای علی البدل, از اکثریت مقرر در اساسنامه خارج شود مجمع عادی بر اساس مفاد بر اساس مفاد این اساسنامه دعوت خواهد کرد تا نسبت به تکمیل اعضای هیات مدیره برای بقیه مدت مقرر اقدام کند. در صورت استعفای دسته جمعی یا اکثریت اعضای هیات مدیره , برگزاری مجمع عمومی فوق العاده برای قبول استعفای آنان الزامی است.

تبصره 3: اگرظرف مدت یکماه از تاریخ تشکیل مجمع عمومی فوق العاده یا عادی , هیات مدیره اقدام به برگزاری آن ننماید , بازرسان می توانند با اطلاع خانه کارگر نسبت به انتشار آگهی و تشکیل مجمع عمومی فوق العاده برای رسیدگی به گزارش خود اقدام نماید.

ماده15: دعوت مجمع عمومی با قید دستور, روز , ساعت, و محل تشکیل آن باید به وسیله آگهی در روزنامه کثیرالانتشار انجام گیرد. و علاوه بر آن الصاق آگهی دعوت در محل دفتر اصلی وشعب نیز الزامی است.

 تبصره 1: فاصله زمانی بین تاریخ انتشار آگهی دعوت ( نوبت اول ) تا تشکیل مجمع عمومی اتحادیه حداقل 20 و حداکثر 25 روز خواهد بود در صورتیکه برگزاری انتخابات در دستور جلسه باشد این مدت حداقل 30و حداکثر 35 روز است.

ماده16:هریک از اعضاء می توانند 15 روز قبل از برگزاری جلسه مجمع عمومی , موارد دیگری غیر از موضوعاتی که در دعوت نامه تشکیل مجمع قید شده برای طرح به کمیته اجرایی مجمع ارائه نماید.

ماده17: مدارکی که نمایندگان تام الاختیار قبل از تشکیل جلسه مجمع عمومی باید ارائه دهند عبارت است از :

1: نمایندگی تام الاختیار برای شرکت در جلسه مجمع عمومی که به امضاء عضو رسیده

2: کارت شناسایی معتبر

تبصره 1:حضور توام عضو و نماینده تام الاختیار وی در مجمع عمومی ممنوع است.

تبصره : فاصله زمانی بین تاریخ الانتشار آگهی دعوت ( نوبت اول ) تا تشکیل جلسه مجمع بعدی حداقل 2روز کمتر و حداکثر 25 روز خواهد بود. جلسات با حضور عده حاضر رسمیت خواهد یافت . مجمع عمومی فوق العاده بار اول با حضور حداقل دوسوم اعضاء یا نمایندگان تام الاختیار آنان رسمیت می یابد.

نصاب رسمیت مجمع عمومی فوق العاده برای بار دوم نصف به علاوه یک , و بار سوم هرتعداد شرکت کننده خواهد بود.آگهی دعوت برای هر نوبت بعدی باید حداکثر ظرف 15 روز از تاریخ جلسه ای که رسمیت نیافته با همان دستور جلسه اول منتشر شود. فاصله نشر آگهی دعوت تا تشکیل جلسه هر نوبت بعدی نباید از 15 روز کمتر و از 20 روز بیشتر شود.

تبصره 1: در صورت رسمیت نیافتن مجمع عمومی مقام دعوت کننده مجمع باید صورت جلسه ای دال بر عدم رسمیت آن تهیه وبه امضاء حاضرین برساند.

جلسات مجامع عمومی را در صورت رسمیت یافتن, مقام دعوت کننده افتتاح می کند در جلسه مجمع ابتدا یک رئیس ,یک نائب رئیس , یک منشی و دو ناظر خواهد بود.

تبصره 2: هیات اجرایی مجمع عمومی و فوق العاده مکلف است, ورقه حضور و غیابی که حاضران در بدو ورود به جلسه امضاء می کنند همراه نمایندگان تام الاختیار اعضای غایب و صورت اسامی کل اعضاء را در اختیار هیات رئیسه برای احراز رسمیت جلسه و اعمال کنترل های لازم قراردهد.

تبصره3: در مجامعی که دستور جلسه , انتخاب هیات مدیره و یا بازرسان باشد. داوطلبان عضویت در هیات مدیره و بازرسی می توانند با اجازه رئیس مجمع در مهلتی که به تساوی برای هریک از آنان منظور می شود.خود را معرفی نمایند.

ماده18: رای گیری در کلیه مجامع عمومی فوق العاده و نیز انتخاب هیات مدیره و بازرسان در مجامع عادی , بصورت کتبی خواهد بود. ولی رای گیری برای اتخاذ سایر تصمیمات مجامع عادی و فوق العاده می تواند با قیام و قعود به عمل آید.

ماده 19: تصمیمات مجمع عمومی عادی , با اکثریت نصف به علاوه یک آراء حاضر در جلسه اتخاذ می شود مگر در مورد انتخابات مدیران و بازرسان که با اکثریت نسبی خواهد بود. تصویب اساسنامه اتحادیه در اولین مجمع عمومی عادی با حداقل دو سوم حاضرین و تصمیمات مجامع عمومی فوق العاده با اکثریت سه چهارم آرای حاضر معتبر خواهد بود.

تبصره 1: رئیس جلسه موظف است ضمن اعلام تنفس درهمان جلسه , زمان و محل تشکیل جلسه بعدی را که نباید بیش از دو هفته بعد از جلسه مذکور باشد اعلام نماید. ( رعایت تشریفات دعوت مجدد الزامی نیست) جلسه بعدی ادامه جلسه قبل از تنفس است و هیات رئیسه آن همان خواهد بود که در جلسه قبل از تنفس انتخاب شده اند مگر اینکه یک یا چند از آنان در مجمع عمومی بعد از تنفس حاضر نشده باشند که در این صورت به جای اشخاص غائب , افراد دیگری انتخاب خواهند شد.

ماده 20: صورت جلسات مجامع عمومی و تصمیمات متخذه در آن توسط منشی مجمع در دفتر مخصوص , ثبت شده و کلیه صفحات آن به امضای هیات رئیسه مجمع می رسد و رونوشت آن به وسیله رئیس مجمع به هیات ابلاغ و نسخه ای از آن نیز به خانه کارگر جمهوری اسلامی ایران ارسال می شود.

 


|

نوشته شده در دو شنبه 12 اسفند 1392برچسب:,

توسط نازیلا حمزه ای و برخی از اعضاء اتحادیه | لينك ثابت |


صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد

موضوعات
 » اخبار
» سیاسی
» گزارشات
» مقالات
» مصوبات
» فرهنگی
» عکس
» بازدیدها و همایش ها
» سخنان و مقالات
 

لينك دوستان
 » ✘عاشقانه های من برای همسره آیندم✘ » جوک و سرگرمی » شاپرک » امام خامنه ای » حجاب » ,وب لاگ » وب لاگ اجتماعی -سیاسی » سایت تحلیلی خبری » سر دنده ال ای دی led » ردیاب مخفی خودرو

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اتحادیه سراسری معلمان و کارکنان مدارس آزاد و آدرس moalem-azad.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





»فال حافظ

»جوک و اس ام اس

»قالب های نازترین

»زیباترین سایت ایرانی

»جدید ترین سایت عکس

»نازترین عکسهای ایرانی

 

آرشيو
 

مرداد 1396
مهر 1394
مرداد 1394
خرداد 1394
ارديبهشت 1394
فروردين 1394
بهمن 1393
دی 1393
آذر 1393
آبان 1393
مهر 1393
مرداد 1393
اسفند 1392

 

نويسنده
 
نویسندگان
 
طراح قالب
  
(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');